Garderobs rensning och blåbärsjakt.

(Inlagt i efterhand)

Hej på er. Nu var det ju det där med att skriva regelbundet, det måste vara någonting i den meningen som jag inte förstår>< men men, nu när skolan börjar igen så kommer det väll finnas mer att skriva omJ tänkte berätta om mina sista dagar i frihet( innan det sista året av gymnasieutbildningen påbörjas). I måndags började jag det långa långa arbetet att städa min våning och rensa min garderob, blev inte helt färdig. Sen på kvällen hade jag ridlektion igen. Jag älskar att vara i stallet, att känna doften av hästarna, att veta att en annan levande varelse är helt beroende utav mig. Själva lektionen gick väll sådär, är ju så otroligt ring rostig, det är helt galet! Men jag håller på att övertala mina kära föräldrar om att låta mig ta två lektioner i veckan ett tag, så att jag kan komma i kapp lite. Har väll lite mer hästplaner till våren men mer om det då.


I tisdags åkte jag ner till min underbara kusin och hade en helt underbar shoppingdag med henne i det sköna götet. Fyndade en hel del: en tjol och två stycken bälten på Monki, en jätte söt vintage 50-tals klänning på Byond Retro, och sen köpte jag en tjol och en klänning i en liten affär i Haga. Kommer dock aldrig att handla där igen. Jag och min kusin har bestämt att vi ska bo ihop sen, och vi vill ha en lägenhet i Haga för det är så grymt mysigt. Helt perfekt mysig dag med amanda, men jag hade väldigt ont i fötterna när jag kom hem ;) när jag kom hem öppnade pappa sin jätte jätte jätte stora spargris. Jag och min lillebror satt hela kvällen och sorterade, staplade och räknade dess innehåll. Vi ska nämligen få dela på innehållet :D det ska gå till mitt spar konto! Jag och amanda pratar om att åka någonstans på påsklovet sen, så då kan det behövas lite pengar.


I dag( onsdag ) har jag fortsatt måndagens påbörjade städning, och rensning, är nästan helt färdig nu. Är lite nöjd med mig själv faktiskt. I eftermiddags kom Therese och Norna ut till mig. När va var ute på gräsmattan pratade vi med grannbarnen och deras kompisar. Då fick jag höra utav en 6 åring att jag hade för tjocka bröst, för tjocka ben, för tjocka armar och för tjock mage för att få hoppa på MIN hoppmatta! Dagens ungdom säger jag bara! Men jag tog inte åt mig, men så säger man väll ändå inte? Aja.

Vi gick ut i skogen och plockade en liter blåbär, men norna( 5 månaders valp) åt upp en himmlans massa blåbär direkt från buskarna! Hon är så fruktansvärt söt den hunden. Men det var ju en aning pinsamt när vi mötte en man med en 10 liters hink fylld till brädden med en bärplockare i andra handen, och där stod vi med våran en liters burk. Dom ska komma ut till mig på fredag igen på bärjakt, då även vi med 10 liters hinkar och bär plockare i högst hugg.



puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0