Rosfeber



Ojojoj! Nu har jag fått rosfeber, och det känns helt underbart. Hur jag har kunnat missa denna fantastiska blomma förstår jag bara inte. Under dom senaste veckorna har jag införskaffat tre kjolar, 2 skjortor, ett skärp och en klänning med just detta mönster. Mitt under familjefrukosten slapp det ur mig ett litet glädjetjut, för jag kom på att varje lördag i den gamla stationsbyggnaden är det en trevlig man som har loppmarknad. Min kära mor ville köra en sväng med den nya bilden så jag slängde på mig mina nya klänning och så bar vi oss av. Det fanns faktiskt en himla massa fint där inne, bland annat en servis som jag ville köpa men tydligen har vi flera serviser i ett förråd som min mamma har fått ärva. Så i morgon ska jag undersöka detta. Men jag gick minsann inte där ifrån tomhänt, hittade ett jättefint smyckeskrin med tre guldiga fötter, guldiga kanter och så klart med rosor på. Efter att ha gått flera varv där inne så beslöt vi oss för att besöka en antikaffär en bit bort. Men den va stängd i dag, så vi fönster shoppade lite granna. Till exempel ett par kristallkronor, en fåtölj, en gammal skrivmaskin, flera blommiga serviser och 3 stycken dalahästar i storleks ordning. Vi ska antagligen gå tillbaka dit någon gång i nästa vecka. Nu tror jag att jag ska titta på Across the Univers som jag starkt rekommenderar.

 

puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0